آخرین اخبار

زورآزمایی در بازار سکه /تب قیمت سکه بالا رفت

اقتصادنیوز : در هفته گذشته بازار سکه همزمان با رشد دلار شاهد زور آزمایی معامله گران افزایشی بود.

اشتراک گذاری
14 خرداد 1401
کد مطلب : 937

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته گذشته بازار سکه همزمان با رشد دلار شاهد زور آزمایی معامله گران افزایشی بود. قیمت سکه در روز شنبه هفتم خرداد ماه با افزایش قیمت دلار به سمت سقف مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز برداشت اما در نهایت به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز مشابه هفته قبل خود یعنی ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۱  بیش از ۳۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

 تب تند افزایش قیمت سکه

تب قیمت سکه در روز یکشنبه ۸ خرداد ماه بیشتر شد و سکه بازان با قدرت به سمت تصرف سقف مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیشروی کردند .

قیمت سکه در روز یاد شده نسبت به روز شنبه ۷ خرداد ماه تقریبا ۲۰۰ هزار تومان گران شد و تا ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزارتومان بالا رفت.

این قیمت نسبت به روز مشابه هفته قبل خود یعنی اول خرداد ماه ۴۱۵ هزار تومان رشد کرده بود. 

تقویت امید سکه بازان به کانال شکنی 

با عبور سکه از سقف مقاومتی امیدها نسبت به ورود سکه به کانال جدید تقویت شد. فلز گران بهای داخلی در روز سه شنبه ۱۰ خرداد همزمان با افزایش قیمت دلار  بعد از ۱۸ ماه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد و در نیمه روز یاد شد تا ۱۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان پیشروی کرد.  آخرین باری که سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شده بود  به تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۹۹ بر می گردد .

افزایش ۷۱۰ هزار تومانی در بازار سکه 

 قیمت سکه در  دو روز پایانی هفته گذشته بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ در نوسان بود. این فلز گران بها در روز چهارشنبه با ۱۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان مبادله شد که نسبت به روز مشابه آن در اولین هفته ماه جاری ۷۱۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

عقب نشینی سکه به کانال ۱۴ میلیون 

فلز زرد رنگ داخلی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با ۱۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۷۰ هزار تومان عقب نشینی کرده بود اما نسبت به روز پنجشنبه ۵ خرداد ماه  نزدیک به ۴۹۰ هزار تومان صعود کرده بود. 

حباب قابل توجه در بازار سکه

 نکته مهم بازار سکه از ابتدای خرداد تا زمان نوشتن این گزارش حباب چشمگیر قیمت سکه بود. حباب سکه در روزهای یاد شده بالای ۵ درصد بود و حتی در بعضی از روزها به بالای ۱۰  هم رسید.

و فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن  به بالای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم رسیده بود اما رشد دلار باعث شده بود که ریسک پذیری در بین معامله گران  افزایش پیدا کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =